torsdag den 14. juni 2012

Hverdagens problemer

At gennemføre en uddannelse, er måske barnemad for en med et godt hoved skruet på... Men det er ikke altid nok!
Jeg synes selv at jeg er ret ivrig efter at lære og at jeg ikke er helt dum, men HG var en kamp mod hukommelsen...
Selvom jeg læste på mine lektier og lyttede med i timerne, var det ikke nok ... Jeg kunne ikke huske noget som helst af det jeg læste. Når jeg nåede til enden af sætningen, kunne jeg ikke huske hvad der stod i starten. Jeg glemte fuldstændig det hele...
Når læren snakkede så var jeg nød til at skrive notater. Det er måske også meget klogt at gøre, selv med en god hukommelse. Men for mig var det bare nødvendigt for at udføre en opgave ...

Det var ikke altid sjovt. Man blev lidt set som hende der altid havde styr på det hele og var lidt af en duks. Men jeg synes kun det er dejligt at være forberedt! Og jeg havde ikke muligheden for andet. For jeg ville gerne ud med gode karaktere, så jeg havde en god mulighed for praktikperioden.

Et eksempel på min dårlige hukommelse, kunne være at jeg var i bilka og skulle finde en peberblandings krydderi. Jeg gik hen til hylden og vidste hvad jeg skulle lede efter. Men lige da jeg kiggede på alle krydderierne glemte jeg hvad jeg skulle kigge efter. 5 gange på under 2 minutter skulle jeg spørge Michael (min kæreste), hvad det var jeg kiggede efter. Jeg kunne på ingen måde huske det! Hvis jeg bare bliver den mindste smule træt eller stresset, så får jeg korttids-hukommelses-tab :o

Jeg kom igennem HG med et godt resultat, men praktikpladsen hænger i en tynd tråd.
Min drøm var ar blive blomsterdekoratør, men nej ... sådan skulle det ikke være.
Nu er min drøm bare at komme i arbejde. Det vil vise sig om den drøm nogensinde går i opfyldelse !
Jeg håber det virkelig! Det gør jeg !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar